Sadzenie_Daviness 148

Fryzjerzy Davines zasadzili drzewa w Beskidach

Branża beauty może przyczyniać się do ochrony środowiska. Fryzjerzy związani z marką kosmetyczną Davines zasadzili na początku kwietnia drzewa w Beskidach. Działanie to odbyło się w ramach finału ogólnopolskiego projektu Dzień Zrównoważonego Piękna. Dwa miesiące wcześniej w salonach fryzjerskich odbyła się zbiórka funduszy na zakup sadzonek. W sumie zakupiono ich 900. Partnerem projektu był Klub Gaja.

 „Zrównoważone piękno” to zasada, którą marka Davines kieruje się w swoich działaniach biznesowych. Uważamy, że jeśli ktoś ma czas, aby dbać o swoje zewnętrzne piękno, to znajdzie też czas na dbanie o piękno i dobro naszej planety. Pokazuje to choćby przykład fryzjerów, którzy zjechali się z całej Polski do Doliny Wapienicy w Beskidach, aby wspólnie zasadzić drzewa. Nie było łatwo. Niektórzy, z północy Polski, jechali nawet ponad 7 godzin samochodem. Do tego akurat w dniu wydarzenia było chłodno i padał deszcz, no i była to niedziela. Warto podkreślić też, że sam udział w akcji był dobrowolny. Okazuje się jednak, że dla chcącego nie ma nic trudnego – podkreśla Marek Graniszewski z Davines.

W Dniu Zrównoważonego Piękna, którego pierwszy etap odbył się 6 lutego 2016 r., wzięło udział 71 salonów fryzjerskich z całej Polski. Niektóre salony przekazały na cel akcji część swojego utargu z tego dnia. Za zebrane środki zakupione zostały sadzonki różnych gatunków drzew i krzewów owocowych: grusze, jabłonie, śliwy, głogi, tarniny. Gatunki te zostały wybranie nieprzypadkowo – po pierwsze są to gatunki, które dobrze się przyjmą w Beskidach, a po drugie – owocami zasadzonych krzewów pożywią się także owady, ptaki i większe zwierzęta. Pod względem merytorycznym Davines uzyskał wsparcie Klubu Gaja. Ta współpraca pokazuje, jak bardzo efektywnie może współdziałać biznes oraz organizacje pozarządowe i jak wiele można osiągnąć razem.

Sadzenie_Daviness 146Sadzenie_Daviness 160

 

 

 

 

 


Deszczowy dzień sprzyja sadzeniu drzew. Wilgotna ziemia i woda sprawiają, że sadzonki lepiej znoszą przeprowadzkę. Niedzielne sadzenie w Dolinie Wapienicy w Beskidzie Śląskim miało też wymiar sentymentalny dla członków Klubu Gaja biorących udział w wydarzeniu. I dla mnie osobiście też. Można powiedzieć, że to tutaj w Dolinie Wapienicy brał początek jeden z nurtów polskiego ruchu ekologicznego. Wraz z przyjaciółmi na czele z Januszem Korbelem poświęciliśmy wiele lat na wspólną pracę dla tego miejsca. To miłe, że teraz możemy sadzić drzewa z naszymi partnerami i leśnikami. Zawsze preferowałem współpracę, a tutaj się to udało
– powiedział Jacek Bożek, założyciel Klubu Gaja.

Bardzo cieszymy się z efektów projektu. Była to pierwsza tego typu akcja, jaką Davines zorganizował w Polsce. Okazuje się, że wśród fryzjerów oraz ich klientów jest bardzo dużo osób, którym nasza planeta nie jest obojętna. To ważne, zwłaszcza w kontekście niepokojących danych, z których wynika, że polskie powietrze jest najbardziej zanieczyszczone w całej Unii Europejskiej – dodaje Marek Graniszewski.

Dzień Zrównoważonego Piękna jest autorską inicjatywą włoskiej firmy Davines, producenta kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Na świecie odbywa się on pod nazwą Sustainable Beauty Day i jest od lat organizowany we Włoszech, Francji, w Hiszpanii, Norwegii, Szwecji, Kanadzie i USA. Fundusze zebrane w ramach akcji zostały już przeznaczone na zasadzenie drzew w Mozambiku, Brazylii, Indonezji, Włoszech czy na Madagaskarze.

Projekt jest nie tylko przykładem przedsięwzięcia o proekologicznym charakterze, ale również pokazuje, jak firmy z branży beauty mogą działać na rzecz ochrony środowiska. W Davines takie działania to podstawa. Firma dba o to, by podczas produkcji kosmetyków mieć jak najmniejszy wpływ na naturę, wspiera ochronę bioróżnorodności życia na Ziemi, korzysta z odnawialnych źródeł energii, uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Zgodnie z projektem Zero Impact® LifeGate, emisja CO2 generowana podczas produkcji opakowań produktów jest rekompensowana przez działalność polegającą na sadzeniu i ochronie istniejących lasów w różnych częściach świata.

Sadzenie_Daviness 138Sadzenie_Daviness 143

 

 

 

 

 


Davines
– włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – trzykrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę ze stylistami haute couture takimi jak: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana i Vivienne Westwood.

Davines realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.

Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska

Fot. Klub Gaja.

Ten wpis umieszczono w kategorii Bez kategorii. Dodaj link do ulubionych. Komentowanie zostało zablokowane, ale możesz dodać trackback: Trackback URL.